Baron Phillipe de Rothschild producent wspaniałych win był członkiem dynastii bankowej Rothschildów. Oprócz winiarstwa miał wiele innych pasji, był między innymi kierowcą wyścigowym Grand Prix , scenarzystą i dramaturgiem, producentem teatralnym, producentem filmowym, poetą i oczywiście jednym z największych plantatorów winorośli na świecie odnoszącym takie sukcesy.

Phillipe miał zaledwie dwadzieścia lat, kiedy przejął działalność winnic Château Mouton Rothschild, a dwa lata później, w 1924 roku, wpadł na niespotykany dotąd pomysł butelkowania całego rocznika w Château. Pomysł, który inni producenci wina szybko skopiowali. Wcześniej winnice sprzedawały swoje wina luzem, pozostawiając dojrzewanie, butelkowanie, etykietowanie i marketing w gestii handlarzy winami. Pomysł Philippe'a de Rothschilda polegał na utrzymaniu kontroli nad jakością swojego produktu i pozwoleniu na marketing marki. Dwa lata później opracował faktyczne porozumienie cenowe między innymi czołowymi producentami z Bordeaux .

Po zebraniu plonu uznał, że nie spełnia on wysokich standardów jego winnicy, zdecydował się nie sprzedawać tegorocznego rocznika pod marką Château. W 1932 roku Philippe de Rothschild zaczął sprzedawać ten drugi z rzędu rocznik jako dobry, niedrogi Bordeaux pod nazwą „ Mouton Cadet ”. Produkt odniósł tak duży sukces, że w końcu musiał kupować winogrona z winnic w całym regionie Bordeaux, aby zaspokoić popyt. Dziś Mouton Cadet to najlepiej sprzedające się czerwone wino na świecie.

W 1933 roku Philippe rozszerzył posiadłości Mouton-Rothschild poprzez zakup sąsiedniego Château d'Armailhac . Pod koniec lat trzydziestych wina z Mouton Rothschild zostały uznane za jedne z najlepszych na świecie.

W czasie II wojny światowej Rothschild musiał radzić sobie z problemami w swojej winnicy. Odchodząca armia niemiecka wyrządziła duże szkody w Chateau Mouton Rothschild. Wraz z oddanymi pracownikami włożył bardzo dużo energii w odbudowę winnicy i na początku lat pięćdziesiątych ponownie zaczął produkować wino.

W 1973 roku Château Mouton Rothschild stała się jedyną francuską winnicą, która przeszła do grupy First Growth , dzięki dekadom nieustającego lobbingu.

Rothschild kupił Château Clerc Milon, winnicę o piątym wzroście, strategicznie położoną obok jego własnej posiadłości. Po osiągnięciu swojego życiowego celu w 1973, czyli podniesieniu Chateau Mouton Rothschild do statusu Premier Cru i po historycznych wynikach paryskiej degustacji wina w 1976, zaczął szukać możliwości uprawy winorośli poza Francją, a w 1980 ogłosił wspólne przedsięwzięcie z szanowanym amerykańskim producentem win, Robertem Mondavi , i założył winiarnię Opus One w Oakville w Kalifornii.

W 1997 roku Château Mouton Rothschild rozpoczął współpracę z Concha y Toro z Chile.

Baron Philippe de Rothschild pozostał aktywny w branży winiarskiej do swojej śmierci w 1988 roku (zmarł w wieku 85 lat) Po jego śmierci kontrolę nad firmą przejęła jego córka, która odniosła również sukcesy jako aktorka teatralna pod pseudonimem „Philippine Pascal”.
Philippe de Rothschild  wpadł na pomysł, aby jego etykiety były projektowane przez znanych artystów. W 1946 roku stało się to znaczącą i tradycyjną częścią wizerunku winnicy. Etykiety były tworzone przez wielkich malarzy i rzeźbiarzy, takich jak Jean Cocteau , Leonor Fini , Henry Moore , Marie Laurencin , Georges Braque , Salvador Dalí , Jacques Villon , Pierre Alechinsky , Joan Miró , Marc Chagall , Pablo Picasso , César , Jean-Paul Riopelle , Andy Warhol i inni.

W 1962 roku w Mouton Rotszyldowie utworzyli Muzeum Wina w sztuce; tutaj znajduje się kolekcja dzieł sztuki obejmujących trzy tysiąclecia wina, w tym oryginalne dzieła Pabla Picassa i rzadkie wyroby szklane.